Tuesday, November 15, 2011

ntahlah....tak tau nk cakap ape

sebagai manusia biasa,aku tak boleh lari dari perasaan sedih dan kecewa..kdg2 aku rase sedih dgn keadaan diri aku sekarang ni.ntahlah bila nk baik dari sakit.dah setahun berlalu.tp keadaan aku tidak pulih sepenuhnya lagi.dgn keadaan mcm ni,kdg2 timbul cerita negatif dari org disekeliling yg tak faham dengan masalah yg aku hadapi.mcm kate pepatah "berat mata memandang,berat lg bahu memikul".

walaupun kdaan aku mcm  ni,aku tetap bersyukur kepada Allah dengan setiap kesembuhan yg diberikan kepada aku dan peluang untuk menikmati kehidupan sehingga hari ni.sbnrnya ada hikmah jugak aku jadi mcm ni.sbbnya aku jadi lebih mengingatiNya.skrg aku baca yassin setiap malam,buat solat hajat tiap2 malam,aku zikir tiap2 malam sampai beribu kali,aku amalkan baca doa dlm setiap benda yg dibuat dan mcm2 lagi.keadaan ini jauh berbeza dgn keadaan aku dlu.dulu mmg jarang sgt nk buat apa yg aku buat skrg ni.syukur pada Allah.

aku harap sgt sembuh dlm masa terdekat ni.dah tak sanggup rase nk menyusahkan family yg terpaksa ambik dan hantar aku pegi keje,bawak aku g berubat dan mcm2 lg.aktiviti mak ayah aku juga terbatas sebab aku sakit mcm ni..kdg2 mengalir jugak airmata aku bila fikirkan kdaan aku ni.ntahlah,susah org nk faham apa yg aku rase skrg ni.melainkan mereka duduk ditempat aku skrg .

apepun aku tak putus asa.aku akan terus berikhtiar merawat sakit ni.aku akan terus berdoa pada Allah supaya diberi ketabahan dan kesabaran tinggi dlm mghadapi dugaan ni.aku akan terus berdoa pd Allah agar diberikan kesembuhan dr sakit ni.amin

2 comments:

  1. meh aku wi ayat klise "sabo la sedare"..huhu..

    ReplyDelete
  2. aku kacip gini boh..kacip boh,,kacipppppppppppppppppppppppppppppppppppppp..

    ReplyDelete