Monday, October 8, 2012

Kekasih Gelapku



Ungu - Kekasih Gelapku Lirik



Ku mencintaimu, lebih dari apapun

Meskipun tiada satu orang pun yang tahu

Ku mencintaimu, sedalam-dalam hatiku
Meskipun engkau hanya kekasih gelapku...

Ku tahu ku takkan selalu ada untukmu
Disaat engkau merindukan diriku
Ku tahu ku takkan bisa memberikanmu waktu
Yang panjang dalam hidupku

Yakinlah bahwa engkau adalah cintaku
Yang ku cari selama ini dalam hidupku
Dan hanya padamu ku berikan sisa cintaku
Yang panjang dalam hidupku...

Ku mencintaimu, lebih dari apapun
Meskipun tiada satu orang pun yang tahu
Ku mencintaimu, sedalam-dalam hatiku
Meskipun engkau hanya kekasih gelapku...

Ku mencintaimu, lebih dari apapun
Meskipun tiada satu orang pun yang tahu
Ku mencintaimu, sedalam-dalam hatiku
Meskipun engkau hanya kekasih gelapku...

Ooh...

Ku mencintaimu, lebih dari apapun
Meskipun tiada satu orang pun yang tahu
Ku mencintaimu, sedalam-dalam hatiku
Meskipun engkau hanya kekasih gelapku..



Aku yakin korang mesti tahu lirik lagu kat atas ni kan?Lagu ni sangat popular beberapa tahun dulu.Kat radio 1 hari ntah berapa puluh kali leh dengar DJ pasang lagu ni.Anak2 muda siang malam duk nyanyi lagu ni.Ada jugak yang guna lagu ni sebagai ring tone nset.Maklumlah lagu tengah top.Klu tak layan rase ketinggalan pulak.


Aku sendiri pun tak terlepas dari dilanda gelombang tsunami lagu ni dulu.Zaman2 "gelapku" dulu.Aku suka layan lagu ni sebab liriknya macam ada la kene mengena skit dengan life aku."Kekasih Gelapku",korang faham tak apa yang dimaksudkan dengan tajuk lagu ni?Aku ni bukan la pandai dalam bab2 lagu ni.Tapi bila selalu sangat layan lama2 aku dah berjaya mencipta satu teori pasal tajuk lagu ni.Tak tau la teori aku ni betul ke tak.Sekadar teori aku jer ni.

Pic:Google

Bagi aku,"Kekasih Gelapku" merujuk kepada satu pasangan kekasih yang sedang dilamun cinta.Namun disebalik kisah cinta mereka ni sebenarnya mereka sudah milik pasangan masing2.Mereka tahu kisah cinta mereka tidak akan kekal selama-lamanya kerana pengakhirannya mereka akan kembali bersama pasangan masing2.Begitulah lebih kurang aku dapat describe pasal tajuk lagu ni.Aku tak sure korang faham ke tak apa yang cuba aku bagitau ni.Harap korang faham la ye.Atau korang cube layan videoklip lagu ni dengan penuh perasaan dan penghayatan.Rasenya mungkin korang akan faham la apa yang aku citer tadi.
Pic:Google
Apa kaitan lagu ni dengan life aku?Dulu masa zaman kegelapan aku pun pernah terjebak dalam kisah cinta macam ni.Bukan dengan seorang.Tapi dengan beberapa orang perempuan.Aku sendiri pun tak tau macamane aku leh terlibat dalam permasalah ni.Korang jangan cop aku playboy or buaya didarat sebab aku yakin dan pasti aku bukan spesis macam tu.Dan menda ni berlaku tanpa dirancang dan aku tak pernah terfikir pun nak buat macam tu.Serius!
Pic:Google
Meh aku cerita secara ringkas.Dulu aku ada beberapa kawan perempuan yang sangat baik dengan aku.Mereka ni masing2 sudah ada pakwe.Mereka menjalani kisah cinta bersama pakwe masing2 macam loving couple lain.Tapi,bila mereka tak bersama pakwe mereka banyak menghabiskan masa dengan aku.Bermanja2 dengan aku.Keluar minum@makan dengan aku.Ada diantara mereka ni pernah peluk dan cium aku.Kadang2 merajuk dan cemburu macam kami loving couple.Dalam satu hari salah seorang dari mereka ni akan menghabiskan masa dengan aku.Baik siang atau malam.Esoknya dengan orang lain pulak.Macam tu la hari2.
Pic:Google
Sometime aku dan mereka semua spend time together2.Lepak2,makan2,minum2 (minum minuman halal ye) dan sembang2 kosong.Pernah jugak jadi mereka cemburu antara satu sama lain bila ada diantara mereka lebih2 bermanja dengan aku.Mula la ada yang merajuk sampai menangis bagai.Jenuh aku nak pujuk.Klu orang luar tengok mesti ingat loving couple.Dan pernah terjadi jiran2 dan kawan2 ingat mereka2 ni aweks aku.
Pic:Google

Memang tak nafi lama2 wujud rasa kasih dan sayang diantara kami.Tapi masing2 sedia maklum yang kami tak mungkin akan dapat bersama selamanya.Tak mungkin salah seorang dari kami akan berkahwin sesama sendiri.Itu pasti.Dipendekan cerita tamat pengajian,kami masing2 bawa haluan hidup masing dan berakhirlah kisah kami semua.
Pic:Google
Tamat sudah cerita aku.Sama tak kisah aku dengan tajuk lagu?Ada la skit2 kan.Korang tak yah nak berkasih gelap ni.Buat karen jer.Klu betul nak berkasih carilah kekasih cerah.Maksud aku kekasih sejati yang mampu memberikan kebahagian hingga ke jinjang pelamin dan selama-lamanya.Bukan kebahagian sekerat jalan.Lepas tu masing2 pendam rasa.
Pic:Google

Macam tu lah kisah aku ketika zaman "kegelapan" dulu.Dulu la.Sekarang tak lagi.Aku dah kembali ke pangkal jalan.Semua tu aku dah buang jauh2.Biarlah ia kekal sebagai kenangan jer.
Pic;Google
Aku nak pesan janganlah korang follow lifestyle zaman "kegelapan" aku dulu.Sebab semua tu indah khabar dari rupa.Betul best hidup dikelilingi perempuan.Tapi ingatlah semua tu DOSA.Aku bersyukur pada Allah masih diberi kesempatan kembali ke pangkal jalan dan diberi perlindungan dari tersesat jauh dengan keseronokkan duniawi.

Yang baik jadikan tauladan.Yang buruk jadikan sempadan.

Aku mintak maaf jika ada yang kurang senang atau tersinggung dengan entry aku kali ni.

No comments:

Post a Comment