Thursday, January 26, 2012

Rawatan Susulan...

26 Jan/1am~Alhamdulillah...baru jer selesai berubat dengan cikgu shahrol.So,esok lusa boleh la tengok ada perubahan atau tak.Harap2 ada perubahan.

Cikgu cakap tadi dia pun tak sangka aku mampu bertahan seminggu jer lepas berubat ari tu.Dia sendiri cakap kes aku ni pelik & ini kali pertama dia jupe sepanjang berbelas tahun dia berubat orang.Bila perawat ke 31 cakap macam ni,aku pun mula la rasa kurang semangat.Macam nak give up pun ada.Yelah,komen yang diberikan cikgu telah banyak aku dengar dari puluhan perawat sebelum ni.Tapi tengak la dulu macamane nanti.Klu cikgu ni pun dah abis skill,terpaksa la aku cari perawat lain lak.Huhuhuhuh..

Dah 1 tahun 3 bulan aku sakit.Lama aku sakit kali ni.Sepanjang tempoh ni,tak dinafikan kadang2 perasaan aku bercampur baur.Sedih,kecewa,putus asa dan macam2 la.Pernah aku terfikir kenapa aku diuji sebegini rupa.Tapi bila teringatkan ayat kawan aku,duan pendek masa minum di kedai lan tepi bengkel mamat ada betul gak.Si duan citer kat aku dia pernah dengar seorang ustaz cakap jangan kite mengeluh dengan dugaan/ujian yang melanda kite kerana ianya penghapus dosa.Pernahkah kite terfikir betapa banyak dosa kite pada Allah.Mungkin dosa kite pada Allah dah makan puluhan tahun.Tapi i kite baru diuji setahun lebih dah mengeluh.Allah tidak pernah mengeluh dengan dosa yang kite lakukan terhadapNya selama puluhan tahun.

Ermmmmmm..bila difikirkan ada betulnya.Sebelum ni aku dah banyak buat dosa padaNya.Mungkin dah puluhan tahun aku buat dosa.So,aku kene la terima ujian setahun lebih ni dengan hati yang redha & pasrah.Sesungguhnya,apa yang berlaku adalah peringatan dariNya supaya aku tidak lagi lalai dalam menjalani kehidupan.

Ya Allah..Engkau jadikan lah aku hambaMu yang soleh dan beriman.Yang sentiasa mentaati suruhan dan laranganMu.Engkau lindungilah aku dari gangguan syaitan.Amin...

No comments:

Post a Comment