Sunday, January 22, 2012

Perubahan Positif

Sejak minggu lepas aku mula mendapatkan rawatan dengan perawat yang ke 31.Perawat yang merawat aku kali ni merupakan seorang cikgu sains.Cikgu Shahrul namanya.Seorang ustazah yang juga merupakan kenalan keluarga mencadangkan aku untuk cube berikhtiar dengan cikgu ni bagi merawat penyakit yang dialami.

Setelah diaturkan temujanji,akhirnya cikgu ini datang rumah aku untuk membuat rawatan.Cikgu ini menggunakan keadah rawatan dengan membaca ayat suci Al-Quran.Sepanjang setahun lebih aku mendapatkan rawatan dengan 30 orang perawat sebelum ni,baru malam ni aku muntah ketika mendapatkan rawatan.Satu situasi yang memang aku tak suke sejak dari kecil.Apa yang aku ingat kali terakhir aku muntah adalah zaman sekolah rendah.Tapi setelah lebih 15 tahun,akhirnya malam ni aku terpaksa melalui pengalaman ni sekali lagi.Huhuhuh.Sampai berdarah aku muntah.Sakit tekak aku memang tak tau nak cakap la..

Menurut cikgu shahrul,ketika beliau berjalankan rawatan keatas aku,dia ternampak satu mahluk yang lidahnya panjang ada didalam badan aku.Cikgu Shahrul mengesyaki ianya mungkin berpunca dari angkara khianat melalui makanan.Cikgu meneruskan rawatan bagi mengeluarkan makhluk yang menghuni badan aku ni.Selesai rawatan aku disuruh mandi limau dan sebagainya sebagai salah satu daripada proses rawatan.


Selesai rawatan,cikgu suruh aku bawak kete.Dia cakap nak test dirve.Cemas jugak aku sebab dah lama aku tak bawak kete.Alhamdulillah,dengan izin Allah cubaan pertama aku bawak kete malam ni ni berjaya.Walaupun ada sedikit gangguan,tapi aku mampu bertahan.Klu sebelum ni,duk kat seat driver pun aku dah jadi "lemas",tapi malam ni aku dah tak rase mcm tu lagi.Memang aku rase heppy sgt dengan perubahan ni.Hidupku kembali bersinarnya rrasenye.

Aku terus mendapatkan rawatan untuk beberapa kali lagi dengan cikgu.Setiap kali lepas rawatan,cikgu akan suruh aku drive kete.Alhamdulillah,semakin hari semakin banyak perubahan yang berlaku.

Akhirnya,aku dah beberapa kali berjaya drive kete sampai ke bandar.Pusing2 bandar bawak family mcm dlu2.Bestnyer rase..Mudah mudahan perubahan positif ni terus kekal dan aku kembali sembuh.Insyallah..



No comments:

Post a Comment