Sunday, January 22, 2012

Aku Diserang Kembali!!!

Setelah seminggu lebih aku menunjukkan perubahan positif seperti mampu memandu kereta & berasa cergas dari biasa,namun bermula 19hb baru ni tahap kesihatan aku mula merosot balik.Aku mula sedar tahap kesihatan mula menurun pada waktu asar semasa berada berada dipejabat.Badan aku mula rasa lemah2.Pada mulanya aku ingat ianya sekadar bersifat sementara sahaja.Tapi rasa lemah badan ini mula ketara bila waktu maghrib.

Ketika aku memandu kereta untuk mengambil adik dibandar,aku dapat rasakan memamng tahap kesihatan aku mula menurun jika dibandingkan beberapa hari sebelumnya.Jika sebelum ni,aku dapat memandu dalam keadaan yang agak baik,tapi malam tu,aku tak dapat fokus ketika memandu.Kepala aku mula rase hanyut,badan2 menjadi lemah dan setiap kali berhenti di persimpangan lampu isyarat aku akan rase "lemas".Acap kali jugak aku hampir give up nak teruskan pemanduan.Namun aku kuat semangat & gagahkan diri untuk terus memandu.

Alhamdulillah,dengan izin Allah aku berjaya sampai ke bandar.Dalam perjalanan pulang,aku terus memandu sehingga ke Mydin Mall untuk membeli barang sebelum adik aku mengambil alih tempat pemandu.Terdetik dalam hati aku,bersyukur gak dia gantikan tempat aku sebabnya aku dah mula kurang yakin dengan kemampuan untuk memandu balik kerumah.Perjalanan diteruskan sehingga kami semua sampai dirumah.

Tahap kesihatan aku terus merosot sehingga hari ini (21hb).Apa yang aku rasa sekarang ni seolah2 keadaan masa baru sakit dulu.Masyaallah.Tapi aku berharap ianya tidak berlanjutkan.Aku sudah maklumkan hal ni kepada seorang perawat yang merawat aku baru2 ni untuk tindakan selanjutnya.Perawat ini sedikit terkejut bila aku bagitau tahap kesihatan aku kembali merosot kerana sebelum ini aku menunjukkan perubahan positif.

Insyallah,jika tiada aral malam ni (22hb) perawat berkenaan akan mulakan rawatan keatas aku.Mudah mudahan usaha ini menunjukkan perubahan positif dengan izinNya.Amin.

No comments:

Post a Comment