Monday, April 16, 2012

Patah Seribu...





Lirik Lagu Patah Seribu - Shila Amzah


Walau kau tiada di sini
Ku tetap ingat semua pesanmu
Ku hidup seolah-olah kau masih ada
Bisikan kata kepadaku

Bilakah kau akan utuskan surat buatku
Aku terus menunggu tibanya kata cintamu

Oh.. patah seribu hatiku
Bila mengenangkan segala yang kita bina bersama
Haruskah ku lupa kerna engkau telah pergi

Biar pergimu tanpa relamu
Namun hatiku tetap rasa
Kejamnya kau meninggalkanku dengan nota-nota
Cinta buat kita berdua bila kan ku bisa menerima ketiadaanmu
Kan ku bakar semua hapuskan semua kenangan

Patah seribu hatiku
Bila mengenangkan segala yang kita bina bersama
Haruskah ku lupa kerna engkau telah pergi

Sayangku mohon padamu
Segera tinggalkanku
Pergilah kau ke tempat yang kau tuju
Pasti ada hikmah buatmu dan juga buat diriku
Pergilah…


Sumber : http://www.liriklagumuzika.com/2011/08/lirik-lagu-patah-seribu-shila-amzah.html#ixzz1sDXRfdYd
                     _____________________________________________


Sebenarnya lagu ni  dah lama ada dipasaran.Dah setahun kalau tak silap aku.Cuma aku jer baru tangkap lentok dengan lagu nyayian anak dara ND Lala,Shila Hamzah ni.Aku jumpa lagu ni masa tengah surf youtube.First time aku dengar lagu ni dah dapat rasa dia punya aura gitu.Bila aku hayati lirik dia betul2,memang tidak dapat dinafikan lagi memang lagu ni best.Kene pulak dengan vokal mantap Shila ni,perghhhhhh meletop...*bagi aku la.korang semua aku tak tau.

Sebenarnya lagu ni ada la sikit kaitan dengan kisah percintaan aku dengan gadis2 dalam kehidupan aku sebelum ni.Biasalah adat dalam bercinta ada manis ada pahitnya.Bila kita mula2 menjalinkan perhubungan cinta dengan seseorang gadis itu,sudah pasti bermacam2 perancangan dibuat untuk masa hadapan perhubungan cinta suci. (suci la kononnya,hehehe).Namun bak kata pepatah,"ku sangkakan panas hingga ke petang,rupanya hujan di tengahari"(Pandai betul orang dulu2 bermadahkan).Perhubungan cinta yang dibina atas rasa kasih sayang pada awalnya mula menampakkan retak dan akhirnya berkecai.Mungkin sudah takdir menentukan cinta yang dibina tidak dapat bertahan sehingga jinjang pelamin.Pelbagai permasalahan muncul mengakibatkan cinta yang dibina tidak lagi mampu bertahan.
Walaupun perit menanggung luka kekecewaan yang menimpa diri,kehidupan mesti diteruskan jugak.Bila gagal dalam percintaan tidak bermaksud kita jugak gagal dalam kehidupan di muka bumi Allah yang indah ini.Sesungguhnya setiap kejadian yang berlaku itu ada hikmahnya.Mungkin Allah ingin menemukan kita dengan pasangan yang lebih baik dari sebelum ini.Semuanya telah ditentukan oleh Allah.Kita sebagai hambaNya hendaklah sentiasa pasrah dan redha dengan setiap apa yang berlaku dan jangan sesekali kita lupa memohon doa kepadaNya agar ditemukan jodoh yang lebih baik untuk kita.Insyallah..


Aku stop kat sini dulu la sebelum aku merapu ntah apa2 lagi..chow!


p/s:aku pun tak pasti apa yang aku mengarut ni.Tadi aku main tulis jer apa yang terlintas dalam kepala ni.Hahaahah.Nasib korang la kalau pening baca entry ni :)..

No comments:

Post a Comment