Sunday, April 29, 2012

Arghhhhhh..Stress Nak Mampus!!!

Giler kentang,stress nak mampus aku hari ni.Kesnya aku takleh nak buat editing video kawan aku.Start dari balik keje pukul 5.30 petang tadi aku duk try install software editing tak dapat2 nak pakai.First aku install edius 6,success semuanya.Sekali time aku nak capture tak dapat.Ntah apa tak kena tak tau la.Puas hati duk godek2,still failed!
Edius 6
Takpe aku masih bersemangat.Aku cuba lak install software kedua,Pinnacle.Yang ni memang berjaya giler sebab aku dah boleh capture.Sejam berlalu aku pun dengan penuh bersemangat mula nak edit la.Sekali bila aku klik itu ini tak menjadi macam aku nak.Grrrrrr,stress dah mula menguasai diri.Takpe aku cuba lagi.Software ni bukan susah pun sebenarnya.Basic editing jer.Tapi disebabkan aku start belajar editing dengan software yang advance,jadi memang giler aku tak pandai pakai software untuk beginner ni.Akhirnya aku gagal jugak!Damn!!!!

Takpe2..bawak bertenang...Memandangkan sebelum aku biasa buat editing guna software adobe premiere,so aku try install adobe pulak yakni software ke-3.Tapi memang  nasib tak menyebelahi aku la hari ni.Sekali software takleh install lak!Try acap kali pun still failed!!!Aduuuuuuiiiiiiiiiiiiiiiii...Stressnye aku woiiiii.Boleh masuk tanjung durian aku macam ni.

Pinnacle 12

Esok terpaksa aku pegi Mydin Mall carik installer editing.Itu pun kalau ada la.Sebelum2 ni aku pegi carik takde.Hampeh betul!!!Takpe ape citer esok pegi carik dulu.
Adobe Premiere


Mydin jugak yang untung.deng!

No comments:

Post a Comment