Saturday, April 21, 2012

Kembong Perut...

Assalamualaikum...

Setelah beberapa kali aku dengan jayanya dapat bertugas dengan krew OB,akhirnya malam tadi kesihatan aku mula terjejas ketika bertugas.

Pada awalnya aku begitu bersemangat waja (tiada kaitan dengan proton Waja ye)untuk mencurahkan bakti dan memerah keringat bertugas di majlis tilawah Al~Quran sempena Karnival 1 Malaysia di Dataran Permata Seberang Takir.

Tiba2 aku mula rasa kurang selesa masa lepak bersama rakan setugas di tepi pentas sementara tunggu majlis bermula.Time tu aku mula rasa susah nak bernafas.Nafas jadi pendek jer.Tapi aku masih cube buat rileks macam takde apa yang berlaku.
Disebabkan terlalu banyak minum air sebelum tu,jadi aku acap kali ulang alik ke tandas berhampiran..Aku mula rase mengah apabila berjalan ke tandas walaupan jarak tandas dengan pentas dalam 20 meter.Nafas aku jadi pendek.Aku mula rase unbalance.Berdiri rasa nk tumbang jer.Mungkin kekurangan oksigen(teori aku jer ni).Sebab tu aku hilang balancing kot.Masa ni memang sedikit cuak jugak.
Dipendekkan cerita,aku masuk kedalam OB.Baring2 kat dalam tu dengan harapan keadaan akan kembali seperti biasa.Perut aku kembung giler masa ni sebab tu aku susah nak bernafas.Mungkin aku ada salah makan siang tadi.Baring punya baring,pusing punya pusing keadaan masih sama.Beberapa orang kawan perasan yang perut aku kembong.Sebenarnya dah agak lama perut aku tak kembung macam ni.


Setelah agak lama,aku terpaksa letak minyak cap kapak.Awalnya aku tak nak letak sebab ta nak menghasilkan pencemaran bau dalam OB ni.Yela sesetengah orang akan merasa lemas bila bau minyak cap kapak ni lebih2 lagi tempat tertutup.Tapi dah darurat aku terpaksa jugak buat pencemaran bau.Alhamdulillah,boleh tahan sikit.
Memandangkan keadaan aku tidak fit macam sebelum ni,jadi malam tadi aku sekadar membantu dari dalam OB jer.Beri arahan pada rakan2 kat luar.Konon2 macam Studio Director la.hahahahaha.Terpkasa mintak rakan2 yang lain cover tempat aku sebagai cameraman.
Keadaan ini berterusan sampai la habis program.Memang aku sedikit kecewa sebab tak boleh beraksi malam tadi.Tapi aku terpaksa akur dengan tahap kesihatan yang tidak fit macam dulu.Redha dan pasrah.

Harap2 lepas ni kesihatan aku kembali pulih seperti dulu,insyallah.

No comments:

Post a Comment