Tuesday, September 27, 2011

Hampehhhhhh...

salah satu pengalaman yang tak dapat aku lupakan adalah tugasan di Pulau Redang tahun lepas..tengahari  tu aku telah mendapat arahan dari bos untuk siap sedia bergerak P.Redang pukul 3.00 ptg . aku siap lah kelengkapan seperti biasa,1 beg galas yg kat dalamnya aku isi kamera,mic,dv tape & air mineral. tripod aku pegang kat tangan jer.xkan nk letak beg gak kan..heheehe.

program yg aku g ni adalah kelolaan Jab.Pendidikan Negeri. sampai kat jeti syahbandar,aku berjumpa la dgn contact person JPN yang akan menguruskan keperluan aku sepanjang program ni.

kemusykilan mula timbul apabila cikgu ni mintak duit RM100 untuk beli tiket pegi balik feri ke P.Redang. dalam kepala aku masa takkan aku kene tanggung sendiri kos perjalanan. sedangkan JPN yang mintak opis aku cover program diorg..tak pernah jadi lagi mcm ni.tgh2 duk fikir,dengar la jeritan kakitangan jabatan laut yg gtau suruh cepat sbb feri dah nk gerak. dlm keadaan kelam kabut,aku pun keluarkan duit bayar tiket..pastu berlari aku ke feri.

dalam feri aku still duk terfikir apsal lak aku kene bayar.bos gtau JPN urus semua.pening2. dlm keadaan serabut kepala aku sempat tanye cikgu tu,program start dan abis pukul wape?terkejut beruk aku bila cikgu tu gtau program start pagi esok,dlm tghari abis la..sekali aku terkejut beruk.maknanya aku kene bermalam kat P.Redang..aduiiiiii,aku dah la datang sehelai sepinggang jer ni.nset lak bateri dah nk abis.duit ada RM100 jer...arghhhhhhhhhhhhhh.giler babi mcm ni.bos aku xde lak gtau kene tdo kat pulau ni..mampus aku.

sampai kat pulau,aku semakin stress dgn apa yang berlaku.mcm2 menda aku pikir dlm kepala otak ni..adakah diorg nk sabotaj aku smpai wat aku mcm ni.bla..bla..bla.masalah aku belum berakhir.tempat tido lak masalah. aku ingatdiorg dah setle semua.rupa-rupanya.cikgu tu gtau nanti try nk tanye cikgu2 lelaki yg sampai awal kot2 leh selit aku sorang kat rumah diorg...what the h***!..ni la tugasan paling kelam kabut.tetiba aku wase dah macam pengemis lak..

bengang betul aku..sampai ditempat program (pusat ko pulau redang), terpacar sinar kebahagian..ttibe aku ternampak kawan yang keje BTP (Bahagian Teknologi Pendidikan).dulu aku pernah traininig t-gas kat BTP ni.ape lagi terus aku g jupe diorg citer keadaan aku..perghhhh.lega2.diorg ajak tido umah diorg.nasib baik ada kawan yg boleh tolong aku.syukur....so,semalaman aku kat sini,terpaksa menumpang pakai bedak & minyak rambut diorg.mandi?memandangkan aku xde towel.so terpaksa aku pakai t-shirt program yg urusetia bagi sebagai towel..huhuhuhhu...nasib badan.

dipendekkan cerita selesai program,aku balik la ke tanah besar semula.sampai di opis,terus aku mengamuk marah kat bos aku.giler bengang aku.nasib baik bos aku ganti balik RM100 yg wat beli tiket...lepas tu aku nekad x nk cover lagi program JPN..menyusahkan org jer..sblm ni byk dah press complain psl JPN punya porgram mesti kelam kabut.x sangka lak terkena kat aku kali ni..

apepun,semua ni adalah kenangan untuk aku..kenangan pahit.hahaahha..terimakasih kepada amiruddin BTP dan seorang lagi kawan BTP yg aku dah lupe nama,sbb sudi tolong aku hari tu..jasamu dikenang.hehehe

No comments:

Post a Comment