Sunday, May 13, 2012

Selamat Hari IBU


Tanggal 13 Mei merupakan Hari IBU.Satu hari yang telah diwujudkan bagi menghargai jasa semua IBU yang ada di muka bumi ni.Biasanya pada hari IBU sudah pasti ada dikalangan family mahupun organisasi akan mengadakan majlis sambutan hari IBU bagi menghargai jasa2 para IBU.Makan2 sudah pasti.Heheehh.

IBU....

Seorang wanita yang tiada tolak bandingnya dalam kehidupan kita seharian.IBU lah yang menyabung nyawa melahirkan kita di muka bumi ni.Ibu lah yang menjaga kita dari kecik hingga besar.IBU jugalah seorang insan yang penuh kesabaran dan kasih sayang dalam melayan keranah kita.Ketika sakit,IBU lah telah tempat bermanja.Ketika sedih,IBU lah tempat kita  mengadu.Ketika gembira,IBU lah tempat kita berkongsi kegembiraan.Tengoklah betapa besarnya peranan seorangf IBU dalam kehidupan seharian kita.Jadi hargailah IBU anda.Memberikanlah kasih sayang sebagaimana mereka memberikan kasih sayang kepada kita.Jagalah mereka seperti mana mereka menjaga kita dari kecik hingga besar.Layani mereka seperti mana mereka melayan kerenah kita.

Bagi aku pulak,IBU (aku panggil emak) merupakan insan yang penting dalam hidup aku.Itu memang tidak dapat dinafikan lagi.IBU telah banyak berkorban untuk aku.IBU sentiasa ada dalam susah mahupun senang.Syukur Ya Allah.Walaupun aku tak pandai menunjukkan perasaan kasih sayang,tapi yang pasti aku sayang IBU aku.Aku akan cuba menunaikan tanggungjawab sebagai anak sebaik mungkin.Mudah-mudahah Allah murahkan rezeki dan mempermudahkan urusan aku dalam usaha melaksanakan tanggunjawab kepada ibubapa,keluarga,agama,bangsa dan negara.Insyallah..

"Syurga itu dibawah tapak kaki IBU"...


No comments:

Post a Comment