Friday, November 30, 2012

Perawat Ke 37


Semalam dengan bantuan sepupu,aku telah mendapatkan rawatan dengan seorang perawat di Kajang.Perawat ni dikenali sebagai Ustaz Ishak dan merupakan perawat ke 37 yang aku jumpa.Pusat rawatan Ustaz Ishak terletak dideretan rumah kedai di kawasan Prima Saujana.
Masa aku sampai dalam pukul 9.00 malam,memang orang dah ramai menunggu giliran untuk mendapatkan rawatan.Tapi alhamdulillah,dengan bantuan kawan sepupu aku yang juga kenalan kepada Ustaz Ishak daptlah dipercepatkan giliran aku.
Seperti biasa,aku mula mencerita kisah aku kepada Ustaz Ishak.Hasil daripada cerita dan proses “scan” yang dibuat,Ustaz Ishek mengesahkan memang terdapat gangguan pada aku.Bukan aku sahaja,tapi seluruh ahli keluarga aku.Cuma aku yang paling teruk.
Aku sekeluarga kemudiannya diruqyah oleh Ustaz Isehak.Selesai diruqyah kami dibekalkan dengan beberapa bahan seperti limau nipis,air mineral,garam kasar dan lada hitam yang telah dibacakan doa.Semua bahan ini akan digunakan dalam proses rawatan aku balik ke Terengganu.Limau nipis digunakan untuk mandian.Air mineral untuk diminum.Manakala garam dan lada hitam digunakan untuk ditabur didalam dan disekeliling rumah.
Apa yang agask menarik perhatian aku,bila Ustaz Isehak dapat buat lakaran yang agak tepat kedudukan rumah aku.Menurut Ustaz Isehek,benda yang mengganggu aku sekeluarga jalan masuk ke rumah aku.Mungkin hantaran orang.Jadi setiap kali keluar masuk rumah,aku akan terkena gannguan.Campuran garam kasar dan lada hitam telah ditabur sebagai ikhtiar untuk mematikan ganguan tersebut.
Ustaz Ishak ada beritahu orang yang membuat semua ni adalah orang yang mengenali aku sekeluarga.Mungkin kerana disebabkan dengki mereka sanggup sihir-mengsihir ni.Jadi pesan Ustaz Ishak,berhati-hati la dengan keadaan sekeliling.Berhati-hati juga dengan setiap makanan yabg diberikan orang kerana salah satu kaedah untuk menghantar sihir adalah melalui makanan.
Kami sekeluarga turut dibekalkan beberapa ayat untuk dijadikan amalan seharian.

Mudah-mudahan ikhtiar untuk merawat penyakit aku ni menunjukkan kesan positif dengan izinNya.Sesungguhnya aku hanya bertawakal kepada Allah S.W.T..

No comments:

Post a Comment