Thursday, November 8, 2012

My Mobile Rig

Akhirnya angan2 aku nak beli mobile rig akhirnya tercapai.Syukur pada Allah.Hari ni barang yang ditunggu akhirnya sampai.Memang suspen jugak la tunggu abang despatch datang opis tadi.Terus jadi jiwa kacau jap.Nasib baik tak jadi tekanan jiwa jer.Hahahaha.Ntah ape2 jer akuni.Suspen tak bertempatkan.

Setelah sekian lama aku buat kajian dan penilaian,akhirnya pagi semalam aku terus order Icom IC2300 dengan pembekal di Gombak,KL.3-4 hari sebelum  tu memang giler kentang aku duk fikir nak beli ke tak,model ape nak beli,nyesal tak beli dan macam2 la.Nak darah tinggi aku rasenye.

Akhirnya ni la hasilnya....










4 comments:

  1. SALAM CONTACT KENAL RAKANKU SAHABATKU.... SAUDARA MUBIM RAKAN RADIO AMATUR JUGAK KE.... SAYA 9W2ROW KAMARUL...... KERJA DEKAT AKADEMI BOMBA WAKAF TAPAI

    ReplyDelete
  2. Wasalam dan salam kontek kenal rakan..betul2 saya rakan amatur jugak.kite pernah berqso sblm ni rakan di 9M4RBJ.Ooooo keje FRAM ke?Saya ada 2 rakan keje kat sana jugak Nasaruddin & Alwi..Callsign saya 9W2CRT.agak2 ingat x?

    ReplyDelete
  3. Salam..... ye baru saya ingat saudara tinggal area telaga mengkudu kalau x silap... kita tak pernah berQSO sbb saya x pernah memancar di 9M4RBJ.... saya pernah SMS kepada saudara semasa saudara mula-mula memancar di 9M4RBJ. Saya hanya monitor shj kalau ada kelapangan.... sbb nak memancar kadang2 x kesempatan. Kalau dulu pernah jugak memancar di Repeter Gunung Tebu dan Besut/Bauk. Lama tak memancar kekok jugak... repeter FRAM pun anggota Bomba x berapa aktif jugak sbb sibuk dgn tugasan. Barangan yg dekat Akademi Bomba ni di setting oleh Presiden WSY, BDE, PWI, 9M2MSL, 9M2VOT serta beberapa rakan-rakan yg lain. Sejak Pak Arshad(9M2VOT) kurang sihat, kami disini kurang aktif memancar... Nasar dan Alwi memang kwn baik saya... sbb dulu saya dgn mereka aktif bersama...

    ReplyDelete
  4. betul2...dulu pernah jugak monitor FRAM..skrg dah x ingat freq.hehehe.wahhh semua otai2 yg setup repater FRAM tu.haah,VOT kurang sihat skrg.dah lama x dgr suara dia Voice Of Terengganu.nanti masa nanti leh la kite jumpe skali..

    ReplyDelete