Monday, March 12, 2012

Perginya Sang “Wira”..

Setelah lebih 8 tahun menabur bakti,akhirnya kereta Proton Wira ku terpaksa dijual.Sedih jugak rasanya apabila terpaksa menjual Wira ni.Yelah,begitu,banyak kenangan yang telah aku lalui bersama.Tapi apakan daya,mungkin jodoh aku dengan Wira ni tak panjang.

Keputusan untuk menjual Wira,terpaksa dibuat setelah melihat keadaan aku yang kurang sihat.Kedua~dua orang tua aku ingin mencari sebuah kenderaan yang agak besar dan lebih selesa bagi memudahkan aku untuk bergerak mendapatkan rawatan bagi penyakit aku.

Terdapat 3 jenis model MPV yang menjadi pilihan:~
1)Toyota Avanza
2)Nisaan Grand Lavina
3)Proton Exora

Setelah dibuat penilaian,akhirnya Proton Exora menjadi pilihan keluarga aku.Akhirnya bermula kehidupan Exora bersama keluarga aku dan berakhirnya kehidupan Wira bersama keluarga aku.

Walaupun Wira dah "takde",tapi jasa yang dicurahkannya terhadap keluarga aku lebih 8 tahun akan dikenang sampai bila~bila.


Foto:Kenangan bersama "Wira" sekitar tahun 2005
Foto:Ahli keluarga baru,Exora

No comments:

Post a Comment