Sunday, October 23, 2011

Patung Budha Di Leher Aku????



Firman Allah : " Oleh itu mereka akan ketahui dengan sepenuhnya sesiapa yang mengamalkan ilmu sihir, tidak akan mendapatkan bahagian yang baik di hari Akhirat kelak. (Al-BAqarah :102)

Setelah 2 minggu aku rase tak sedap badan,baru2 ni aku pegi berubat dengan seorang ustaz kat Kg Banggol Tuan Muda,Manir. Nama ustaz ni Mat Asri. Seorang kakitangan di Yayasan Pembangunan Keluarga Terengganu (YPK).

Dalam pukul 10.15 malam aku sampai dirumah pok awie (salah seorang perawat). Rumah Pok Awie menjadi lokasi Ust Mat & geng menjalankan kerja-kerja merawat pesakit macam aku ni. Proses merawat aku bermula bila Pok Awie menjalankan proses "scan" ke atas aku. Selesai "scan", Pok Awie bagitau Ust Mat memang ada gangguan. Ust Mat pun memulakan proses merawat aku dengan bacaan ayat suci Al-Quran (Ruqyah). Sambil mengruqyah aku, tangan Ust Mat menepuk-nepuk badan aku.

Sedang Ust Mat duk mengruqyah aku, sesekali aku perasan yang bacaan Ust Mat tersekat2. Macam ada sesuatu yang menghalang. Terdetik dihati aku berat jugak gangguan yang aku kene ni sampai boleh tersekat2 bacaan Ust. Berdasarkan pembacaan dan pengalaman berubat sebelum ini,klu bacaan tersekat2 comfirm ada penentangan dalam usaha untuk merawat.Ust Mat meneruskan bacaan walaupun tersekat2 untuk beberapa ketika.

Kemudian Ust Mat mintak pertolongan kawannya yang dikenali sebagai AyahKu untuk sambung mengruqyahkan aku. Aku sempat mendengar Ust Mat bagitau AyahKu,"berat jugok ni". AyahKu sambung mengruqyah aku sambil dia menepuk badan aku dengan kain pelikat. Lama jugak dia merawat aku. AyahKu kemudianya menyerahkan tugas merawat aku kepada seorang lagi perawat yang dikenali Ayah Su.

Ayah Su sambung merawat aku dengan menyapu,menepuk dan menekan bahagian2 tertentu anggota badan aku. Sambil2 tu aku sempat mendengar mereka sembang macam mane nak merawat aku. Masing2 mengeluarkan pendapat. Setelah selesai berbincang, mereka berempat (Ust Mat, Pok Awie , AyahKu dan Ayah Su) bergabung kuasa merawat aku. Setelah hampir 2 jam,proses rawatan pun selesai.

Ust Mat bagitau bahawa aku terkena sihir. Ada orang dengki dengan aku katanye. Ada satu "patung budha" tergantung didada aku dan diikat kemas. So, patung ni sentiasa dipuja oleh orang sihirkan aku. Ust Mat bagitau orang yang buat semua ni memang betul2 berdendam aku.

Bila aku tanya sape yang buat, Ust Mat tak nak bagitau. kebanyakkan ustaz2 yang aku jupe sebelum ni pun macam tu gak,tak nak bagitau sape orang yang sihir aku. Diorg sekadar bagitau orang2 terdekat jer (kawan2). Aku pun tak tau sape la kawan aku yang sanggup buat macam ni. Andaikata aku ada buat salah,bagitau jela. Aku boleh mintak maaf. Tak perlulah main sihir. Entahlah,aku pun tak berani nak tuduh sape2. Apa yang mampu aku buat sekarang berdoa pada Allah,mudah-mudahan Allah membalas perbuatan mereka ni.

Patung Budha yang dikatakan tergantung didada aku telah cabut oleh Ust Mat & geng semasa proses rawatan tadi. Cuma apa yang merisaukan Ust Mat, kemungkinan orang yang mengsihir aku ni ada patung original dan mungkin dia akan buat serangan balas. Apepun Ust Mat suruh tengok dulu perubahan dalam tempoh 2 3 hari ni. Klu masih masih takde perubahan,dia suruh datang balik.

Aku harap lepas ni ada la perubahan. Dah setahun aku sakit. Sehingga sekarang 28 orang ustaz/perawat aku jupe untuk merawat penyakit aku. Sesungguhnya aku hanya bertawakal,Allah jua Maha penyembuh."Ya Allah Ya Tuhan,Aku memohon doa pada Mu agar disembuhkan dari penyakit yang aku alami ini.Mudah-mudahan aku dapat menjalani kehidupan seperti biasa,terus beribadat pada Mu dan berbakti pada keluargaku.Amin"..

Firman Allah SWT

:وَإِذَا مَرِضۡتُ فَهُوَ يَشۡفِينِ

Dan apabila aku sakit, maka Dialah yang menyembuhkan penyakitku; (80)[As-Syu'ara':80]

Firman Allah SWT:

وَنُنَزِّلُ مِنَ ٱلۡقُرۡءَانِ مَا هُوَ شِفَآءٌ۬ وَرَحۡمَةٌ۬ لِّلۡمُؤۡمِنِينَ‌ۙ وَلَا يَزِيدُ ٱلظَّـٰلِمِينَ إِلَّا خَسَارً۬ا

Dan Kami turunkan dengan beransur-ansur dari Al-Quran Ayat-ayat Suci yang menjadi ubat penawar dan rahmat bagi orang-orang yang beriman kepadanya dan (sebaliknya) Al-Quran tidak menambahkan orang-orang yang zalim (disebabkan keingkaran mereka) melainkan kerugian jua. (82)[Al-Israk:82]

3 comments:

  1. Bismillahirahmanirahim..
    Boleh beri alamat Ustaz Mat and the geng..
    Terima kasih kerna membantu..
    Saya pun terkena sihir, tapi masih belum pulih sepenuhnya.. Harap saudara dpt membantu..

    ReplyDelete
  2. Sebelum saudara berubat dgn Ustaz Mat & the geng di Terengganu..
    Adakah saudara telah berubat dgn semua ustaz yg berada di kuala lumpur dan selangor? Contoh yg byk nama pusat rawatan mereka diiklankan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kebanyakkan saya berubat di sekitar terengganu.selebihnya pernah sekali berubat di kuala lumpur dan sekali di kota bharu

      Delete